Postul intermitent – noua alternativă la regimurile de slăbit

Postul intermitent - noua alternativă la regimurile de slăbit

Ar putea metoda “timp restricționat pentru mese” sau postul intermitent să fie dieta perfectă?

La revedere keto, bine ai venit post intermitent. Această dietă promite beneficiile a trei mese bune pe zi și fără ingrediente scumpe, fapt care ar putea să o facă dieta anului.

Un concept care a câștigat popularitate în ultimul an și pare că urmează a fi cel mai mare trend în materie de diete al anului 2019 – odată pentru că e atât de ușor de urmat și doi – se potrivește cu orice restricții alimentare. Această metodă contestă sfaturile precedente de a mânca puțin și des sau de a ne ține de un program de trei mese regulate și se bazează pe principiul 5 zile mâncat ca de obicei, 2 zile – timp restricționat pentru mese. E o dietă care elimină nevoia de a număra caloriile, privarea și o voință puternică și nici nu induce nevoia de a cumpăra mâncăruri noi și extravagante.

Ce este Postul intermitent?

Postul intermitent, IF (de la Intermittent Fasting), a devenit un trend după un documentar TV popular și cartea care îl însoțea, în care Michael Mosely propunea dieta 5:2, care proclama beneficiile reducerii drastice a consumului energetic timp de două zile pe săptămână, în timp ce în restul săptămânii mănânci normal. Beneficiile principale discutate erau îmbunătățirea sensibilității la insulină și prelungirea speranței de viață. Această metodă presupune a avea un post de peste-noapte prelungit, de 12-16 ore. Asta ar putea însemna să îți iei cina mai devreme și micul-dejun mai târziu. În aceste ore de noapte se consideră că are loc vindecarea și restaurarea.

Institutul Salk din California este un lider mondial în cercetarea acestei diete, și a modului în care forțarea corpului să postească o bună parte din zi schimbă modul de funcționare al organismului. Ei au descoperit că atunci când cobaii erau lăsați să mănânce orice voiau, dar doar într-o perioadă stabilită a zilei, chiar dacă aveau o dietă bogată în calorii, zahăr și grăsimi, nu luau în greutate atât cât era de așteptat. Dieta cu timp restricționat pentru mese a dus la pierdere în greutate de până la 12% când a fost aplicată cobailor care deja erau obezi. Iar când au mâncat aceeași cantitate de mâncare ca înainte, dar pe parcursul a 24 de ore, au luat dublu în greutate.

Studiile indică la prevenția și tratarea obezității, atenuarea tulburărilor metabolice, inclusiv diabet de tipul II, cu beneficii proporționale cu durata postului.

Un studiu pilot de 12 săptămâni din 2018 pe subiecți obezi a descoperit că o dietă cu timp limitat de 8 ore pentru mese a produs o ușoară restricție calorică și pierdere în greutate, fără numărarea caloriilor, și că ar putea oferi beneficii medicale prin reducerea tensiunii arteriale.

Cine nu ar trebui să practice această dietă?

Deoarece dieta îți cere doar să schimbi când mănânci, nu neapărat și ce mănânci, aproape oricine poate să o urmeze. Este totuși posibil ca cei cu dezechilibre glicemice, precum cei care suferă de diabet sau sindrom ovarian polichistic să fie sfătuiți să o evite, întrucât pentru ei ar putea fi mai bine să mănânce puțin și des. Chiar dacă metoda în sine nu cere schimbarea a ceea ce mâncăm, totuși este recomandat să trecem de la o dietă bogată în carbohidrați rafinați, grăsimi procesate, la o alimentație bogată în fibre, grăsimi sănătoase, proteine vegetale. Carbohidrații rafinați duc la o creștere bruscă a glucozei din sânge, ce poate conduce la rezistență la insulină, inflamație, deteriorarea membranelor celulelor și o acumulare de grăsime.

Dacă ai probleme digestive, s-ar putea să ai nevoie să prelungești puțin perioada în care mănânci, ca să poți avea ore de masă regulate, dar chiar și așa, poți evita să mănânci după cină. Dacă organismul așteaptă să primească mâncare la anumite ore, el va produce enzimele digestive adecvate pentru a facilita descompunerea eficientă a hranei.

Acest proces poate fi benefic persoanelor care se confruntă cu probleme digestive, precum balonarea imediat după masă sau existența mâncării nedigerate în scaun. De asemenea, poate fi benefică includerea unui probiotic cu tulpini multiple, cum este Bio-Kult, pentru a ajuta bacteriile intestinale, deoarece fermentația bacteriană poate cauza producția dureroasă de gaze după mese.

Stoc epuizat
80.00 lei

Cum să începi Dieta cu timp restricționat pentru mese?

Încă se fac cercetări pentru a vedea dacă orele între care mănânci trebuie să fie aceleași în fiecare zi. În prezent se consideră că atâta timp cât te vei abține să mănânci 12-16 ore din 24, vei beneficia de pe urma dietei. Pentru mulți oameni e ușor să adopte dieta prin omiterea micului dejun. Pentru cei care au în mod natural o poftă de mâncare mai mare, ar putea fi mai bine să mănânce bine dimineața și apoi să ia cina mai repede, să zicem pe la ora 4, înainte de a începe postul. Cel mai bun lucru e că dieta aceasta se mulează pe înclinațiile naturale ale fiecăruia.

De asemenea, nu e nevoie să îți restrângi zilnic intervalul în care mănânci, deși cu cât o faci mai des, cu atât rezultatele vor fi mai bune. Unii nutritioniști recomandă limitarea intervalului în care mănânci doar de 3-4 ori pe săptămână.

Deși, practic poți mânca orice în acest interval, este important să consumi o gamă largă de grupuri alimentare și hrană bogată în nutrienți – aceasta te va ajuta să nu îți fie foame în timpul postului.

Ce alte beneficii aduce postul intermitent?

Au fost indicate o serie de beneficii pe lângă reglarea greutății și a glicemiei, ca rezultat al limitării meselor la un interval mai scurt de timp. Printre ele se numără: detoxifiere, niveluri mai scăzute de inflamare, îmbunătățirea stării inimii și a sistemului imunitar și reducerea efectelor negative ale îmbătrânirii și stresului.

Studiile continuă pe această temă, dar deja este evident că pentru mulți oameni beneficiile sunt semnificative și în același timp dieta este ușor de urmat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

SunăTimite email